Δευκαλίωνας

Διατροφή-Υγεία-Αυτονομία-Επιβίωση

Ἀρχεῖο γιὰ τὸν μῆνα “Ὀκτωβρίου, 2012”

Ψωμί στη γάστρα χωρίς γλουτένη (συνταγή)

Ψωμί με αλεύρι ζέα

Συνταγή για το ψωμί με αλεύρι ζέα πιτυρούχο και γιαούρτι.
Είναι κατάλληλο και για άτομα που δεν θέλουν να τρώνε μαγιά.

Περισσότερα…

ΣΥΝΤΑΓΗ ΨΩΜΙΟΥ ΖΕΑ ΜΕ ΜΑΓΙΑ

… ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΡΚΕΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ …

ΣΕ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΑΛΕΥΡΙ ΖΕΑ (ΟΛΙΚΗΣ Η’ ΗΜΙΟΛΙΚΗΣ) ΒΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΦΑΚΚΕΛΑΚΙ ΞΕΡΗ ΜΑΓΙΑ 8-9 ΓΡΑΜΜΑΡΙΩΝ (ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ Η’ ΤΗΣ ΑΛΛΑΤΙΝΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΙΩΣΙΜΟ ΣΕ ΖΕΣΤΟ ΝΕΡΟ).
ΜΕΤΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΔΥΟ ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΣΟΥΠΑΣ ΛΑΔΙ (1 ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ 1 ΣΗΣΑΜΕΛΑΙΟ).
Περισσότερα…

Aλουμίνιο: Ο «αόρατος» φονιάς!

Το αλουμίνιο είναι τόσο επικίνδυνο για το ανθρώπινο σώμα, ώστε προκαλεί βλάβες στον οργανισμό ακόμη και σε μικρές ποσότητες.

Τα αλουμινένια κουτιά αναψυκτικών και μπύρας εγχέουν αλουμίνιο στα ποτά που καταναλώνουμε. Οι κατσαρόλες που είναι φτιαγμένες από αλουμίνιο αλλοιώνουν τις τροφές που τρώμε, όπως και το αλουμινόχαρτο στο οποίο τυλίγουμε το φαγητό.

Περισσότερα…

Πιείτε το κατάλληλο ρόφημα… για κάθε περίσταση

Ακόμη κι αν το μόνο ρόφημα που έχετε στο σπίτι σας είναι… το νερό της βρύσης, άντε και λίγο γαλατάκι στο ψυγείο, για όταν διψάσουμε, μάθετε πως ό,τι πίνουμε δεν χρησιμεύει απλώς για να ικανοποιούμε την δίψα μας. Το νερό για παράδειγμα μπορεί να αποδειχθεί ο απόλυτος σύμμαχος όταν αρρωσταίνουμε, ενώ το γάλα μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε… δυνατά ποντίκια.  Κι αν αυτά τα δύο συνηθισμένα υγρά μπορούν να ικανοποιήσουν ανάγκες που δεν υπακούνε απλώς στις προσταγές ενός διψασμένου φάρυγγα, φανταστείτε τι μπορούν να κάνουν όλα τα υπόλοιπα ροφήματα. Πάρτε χαρτί και μολύβι και σημειώστε τι από τα παρακάτω θα προσθέσετε στην λίστα της επόμενης εξόρμησής σας στο supermarket.

Περισσότερα…

Κράνα:Τα μικρά κόκκινα φρουτάκια με σημαντικά οφέλη για την υγεία

Τα κράνα είναι φθινοπωρινό φρούτο τα οποία αν τα βάλουμε στην διατροφή μας μπορούμε να έχουμε σημαντικά οφέλη για την υγεία μας.Διάφορες έρευνες έχουν δείξει υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, ανθοκυάνες και φαινολικά παράγωγα, κατά την περίοδο ανάπτυξης και ωρίμανσης των καρπών.

Σε άλλες εργαστηριακές έρευνες βρέθηκε μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο (Fe), σε βιταμίνη C (103 mg/100 g), υψηλή περιεκτικότητα σε ασκορβικό οξύ (48-73 mg/100g (περισσότερο από τις φράουλες, τα πορτοκάλια και τα ακτινίδια), καροτίνη και ταννίνες.

Περισσότερα…

Καλλιεργήστε φρέσκα μυρωδικά στο μπαλκόνι σας

TOY HΛIA KANTAPOY

Έντεκα αρωματικά φυτά και τα μυστικά τους

Ο άνηθος χρειάζεται βαθιά γλάστρα. Ο μαϊντανός θέλει συχνό πότισμα. Το κάρδαμο σε 40 μέρες από τη σπορά θα το απολαύσετε στη σαλάτα σας. Ολα αυτά συμβαίνουν στο μικρό μπαλκόνι σας, στον «κήπο» όπου μπορείτε να φτιάξετε για να έχετε φρέσκα αρωματικά και βότανα για το φαγητό σας.Τι πιο ευχάριστο και γευστικό από την παρουσία των φρέσκων μυρωδικών σε ένα φαγητό; Ξέρω, θα συμφωνήσετε μαζί μου, αλλά θα μου πείτε ότι δεν διαθέτετε κήπο για τέτοιες πολυτέλειες, αλλά ούτε και χρόνο για την καθημερινή προμήθειά τους από τα σούπερ μάρκετ. Δεν υπάρχει πρόβλημα, ακόμα και αν ζείτε σε διαμέρισμα. H μόνη προϋπόθεση είναι ένα μικρό μπαλκόνι που να το βλέπει κάποιες ώρες την ημέρα ο ήλιος και καλύτερα ακόμα αν είναι στην πίσω μεριά, μακριά από δρόμους μεγάλης κυκλοφορίας.Θα χρειαστούμε κάποιες ζαρντινιέρες με βάθος 25 – 30 cm, κατά προτίμηση πλαστικές -για να μην έχουν μεγάλο βάρος- και τα απαραίτητα πιατάκια για να συλλέγουμε το νερό από το πότισμα. Επίσης και κάποιες γλάστρες διαμέτρου 25 – 30 cm είναι απαραίτητες για κάποια βαθύρριζα φυτά.

Περισσότερα…

1ος Ορεινός Αγώνας δάσους Τσαριτσάνης

Oι φίλοι του βουνού και του δάσους Τσαριτσάνης, στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων απελευθέρωσης της περιοχής από τον τουρκικό ζυγό, ανακοινώνουν τη διεξαγωγή του 1ου Ορεινού αγώνα τρεξίματος-πεζοπορίας στα μονοπάτια πάνω από την ιστορική κωμόπολη την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012. Παράλληλα με τον αγώνα του ορεινού τρεξίματος θα γίνει και πεζοπορία για τους φίλους πεζοπόρους.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΟΡΕΙΝΟΥ ΤΡΕΞΙΜΑΤΟΣ
Το μήκος της διαδρομής είναι 12,5 χιλ. από τα οποία τα 11 χιλ καλύπτονται από παλιά και νέα μονοπάτια και καλντερίμι.
H θετική υψομετρική της διαδρομής είναι 700μετρα!

Περισσότερα…

Η στάχτη και οι χρήσεις της

Είναι πολύ ευχάριστο να ζεσταινόμαστε το χειμώνα από την φωτιά, με μια ξυλόσομπα ή τζάκι!

Από αυτή τη φυσική ζέστη φωτίζεται το σπίτι, ψήνεται το φαγητό, στεγνώνονται τα ρούχα, ζεσταίνεται το νερό, και φυσικά μένει στο τέλος η πολύτιμη στάχτη!

Δεν πετάμε την στάχτη, δεν είναι καθόλου άχρηστη ή σκουπίδι.

Περισσότερα…

Τί πρέπει νά αποθηκεύσετε στό κελλάρι σας;

Τό κελλάρι σας θά πρέπει νά αποτελείται άπό τρεις βασικές κατηγορίες τροφίμων: ξηρά τροφή, κονσερβαρισμένη τροφή, καί βοηθητικά τρόφιμα.

Περισσότερα…

Περιήγηση ἄρθρων